Nog maar 2 maandjes!

11 mei

Ik ben nu sinds een maand weer in Frankrijk en ik heb ongelovelijk veel gedaan.
Ten eerste m’n vakantie, ik ben van 14 april tot 22 april naar Seignosse geweest. Dat is een stadje helemaal links onderin Frankrijk aan het strand. Het was een hele leuke vakantie, alleen werkte het weer niet echt mee, het regende veel en het was koud… We hebben een hele hoop gedaan, we hebben heel veel musea en dorpjes bezocht. We hebben over het strand gelopen heerlijk gegeten en we zijn nog naar de bioscoop geweest (: En het aller belangrijkste, ik werd die week 18 JAAR!! :D Ik heb een hele leuke verjaardag gehad, het begon met een belletje van Rosanne om 12 ’s nachts die voor me ging zingen, echt super leuk! In de ochtend en over de dag heb ik heel veel smsjes en belletjes gehad, nogmaals bedankt! Partick en Monique hebben me een hele mooie armband gegeven en daarna vertrokken we naar een hele mooie stad, Bayonne. Dat is een typisch oude stad met een hele mooie stijl van huizen. alle huizen zijn wit en hebben allemaal van die oude luiken in verschillende kleuren voor de ramen. Ook hebben we weer een aantal musea bezocht en zijn we in de middag uiteten geweest. En jawel, ik kreeg een kaarsje op mn dessert! In de avond aten we bij het verblijf, is ook een soort restaurant en daar mocht ik weer kaarsjes uitblazen.

De 23ste had ik weer school, was heel leuk om iedereen weer te zien en het was dan ook erg gezellig. De laatste paar weken heb ik steeds een dag in de week vrij, dinsdag ook en toen zijn we naar de krokodillen geweest en naar een tuin van een man die daar een soort tempel had gemaakt. Dat heeft hij helemaal alleen gedaan en is daar 33 jaar mee bezig geweest, was erg indrukwekkend. (Zie foto’s)
Vorige week had ik alweer m’n allerlaatste basketbalwedstrijd van dit seizoen, jammer genoeg hadden we die verloren… Maar dat verpestte de sfeer niet, daarna zijn we namelijk gaan eten bij een restaurant met het hele team, 13 meiden en de coach.
Dus ik heb een hoop leuke dingen gedaan wat erg fijn is en gelukkig zijn er ook nog een hoop leuke dingen in aantocht. Morgen ga ik met een vriendin naar Lyon, morgen avond komt er voor een week een duitse vrouw bij ons in huis, vriendin van onze buren maar die krijgen al zo’n 3 duitsers bij hun thuis en die hadden dus geen plaats meer. Hierdoor gaan we volgende week vaak bij de buren eten en een keertje uiteten met z’n alle. 19 Mei gaan we met de hele familie uiteten (ja alweer..) en daarna met z’n alle lasergamen. En als laatste, 26 mei is dan eindelijk m’n FEEST! Volgens mij gaat het echt geweldig worden :D

Ik heb trouwens over 4 weken zomer vakantie! Maar dat betekend jammer genoeg ook dat m’n jaar alweer bijna afgelopen is.. Dat voelt zo raar, over 4 weken (17 schooldagen) heb ik dus nooit meer franse school, wat ik eigenlijk best wel jammer vind… Want ondanks dat ik bijna elke dag pas om 6uur klaar ben, is het wel altijd heel gezellig..
Dus ik ben nog maar 2 maandjes in Frankrijk en dan is het toch echt afgelopen, maar ik ga proberen het beste ervan te maken (:

Heeel veel liefs,
Roos

PS: vandaag was het wel 34 graden!!! En natuurlijk heb ik heerlijk samen met een vriendin in de tuin gelegen en zijn we gaan zwemmen in het zwembad (was de eerste keer van dit jaar!). Sorry lieve Nederlanders, maar ik moest het gewoon even kwijt (:

2 Reacties to “Nog maar 2 maandjes!”

  1. Anoniem 20 mei 2012 bij 13:20 #

    Hallo Roos,
    Wat heb jij het leuk gehad met de vacantie,wel slecht weer,hier ook.
    Ja Roos je tijd zit er gauw weer op,maar in nederland wacht ieder weer op je thuiskomst
    Hier Is alles oké,liefs van oma en opa de Vries.

  2. Anoniem 13 mei 2012 bij 08:59 #

    Ha roos, nu snap ik het met die tempel! Mooi ding.. Wow, als je zelf de school gaat missen, weet ik zeker dat je het heel leuk hebt gehad! Heel veel plezier nog de laatste 2 maanden, geniet ervan en zorg dat je ook deze gaat missen wanneer je weer terug bent :) Groetjes van een arme Nederlander die het moet doen met bewolking en hier een daar een zonnestraal.. Bart

Plaats een reactie