Laatste schooldag

13 jun

Vandaag had ik alweer m’n aller laatste schooldag in Frankrijk, alleen kan je het niet echt school noemen, aangezien we er letterlijk 55 min waren, de rest van de tijd hebben we op het schoolplein een enorm voedselgevecht gehouden. In Frankrijk, of in ieder geval op mijn school ‘Lycée Rosa Parks’ is het de traditie om elk jaar op je laatste schooldag een groot voedselgevecht te houden. Het begint officieel om 10uur ’s ochtends, voor die tijd heb je dan al bloem, eieren, water, scheerschuim, honing, wasmiddel, slagroom en tomatensaus gekocht, en zodra de klok op 10uur staat begin je met gooien. Wij kwamen net even na tienen aan, van 9 tot 10 gingen we namelijk wafels maken tijdens spaans, iedereen had wat te drinken mee genomen, cake enz. Rond kwart over tien gingen we richting het schoolplein, daar was bijna alles wit van de bloem en af en toe hoorde je een ei neerslaan op de grond. Eenmaal aangekomen zaten we binnen 5 min onder de scheerschuim, bloem en eieren en zo ging het nog een uur door. Rond kwart over elf stond de politie op de stoep, en toen moesten we dus stoppen, maar het was echt super leuk!

Nu heb ik dus zomervakantie, 19 en 20 juni examens, frans en geschiedenis, en dan is het echt afgelopen. Gelukkig heb ik vrijdag een feest met de klas, zo kan ik toch nog iedereen goed gedag zeggen. 21 juni na de examens gaan we naar een park in Lyon met wat vrienden en 27 juni ga ik met m’n 3 beste vriendinnen uit Frankrijk naar Lyon om wat te drinken en het jaar af te sluiten. Verder heb ik nog veel meer plannen, dus ik ga nog even super goed genieten van de laatste 2 weekjes, het is allemaal zo snel gegaan!!

28 Juni, over precies 15 dagen, vertrek ik om 17:36 vanaf Gare Lyon Part Dieu richting Paris, daar neem ik de nachtbus met iedereen van YFU die naar yes-kamp gaat richting Berlijn en daar blijf ik dan tot dinsdag 3 juli. Tijdens die 4 dagen gaan we van alles doen met honderde uitwisselingstudenten uit Europa en daarna zit m’n jaar er dan echt op. Dan neem ik de bus richting Nederland en dan ben ik 3 juli weer thuis. Dus nog even geduld, en dan ben ik er weer!! :D

Tot snel!
Liefs, Roos

3 Reacties to “Laatste schooldag”

  1. Anoniem 17 juni 2012 bij 17:37 #

    hmmm… dus eerst gaat de school zoveel mogelijk voedsel ophalen voor kinderen in arme landen en 2 maanden later houden ze een groot voedsel gevecht.. haha! Nee hoor, klikt heel leuk! En de foto’s ook! Tot snel weer. Bart

  2. Emely 13 juni 2012 bij 23:13 #

    Je heb toch wel foto’s gemaakt van jou en je ‘gebloemde’ vrienden hea?! Die wil ik heel graag zien al je terug bent. Kan niet wachten tot ik je weer lekker plat kan bellen over de meest onbenullige dingen :p
    Tot snel, liefs Em

  3. Rosanne 13 juni 2012 bij 15:40 #

    Wow dat klinkt echt super leuk! Je ziet altijd van die voedselgevechten in van die amerikaanse films, maar in het echt is natuurlijk nog veel leuker, haha! Heb je daarna niet echt uren onder de douche gestaan om het allemaal uit je haar te krijgen? Ik vind het echt super jammer dat ik 3 juli op vakantie ben, maar we gaan het daarna sowieso inhalen x1000! xxxxx rosanne

Plaats een reactie