Wijn, eten en nog eens wijn!

20 mei

Vorige week was een drukke week met heel veel, maar dan ook heel veel witte wijn, rode wijn en champagne. Vorige week kwamen er namelijk 60 Duitse uitwisseling studenten en 4 (duitse) leraren, die in Duitsland Frans geven, naar Frankrijk toe. Één van die leraren kwam in ons huis, Andrea, zij bleef de hele week bij ons thuis en het was echt heel erg gezellig. Elke avond waren we uitgenodigd om bij mensen wat te eten en te drinken, en dat deden we dus ook elke avond. Dan waren we met ongeveer 20 mensen, iedereen nam wat te eten mee waardoor de hele tafel vol stond met eten. En dan niet alle flessen met wijn en champagne vergeten, het is natuurlijk Frankrijk. We hebben overdag ook een hoop dingen gedaan, we hebben een wijngaard bezocht, en daar zijn we natuurlijk ook wijn gaan proeven, er werden 14 flessen wijn geopend, en ik heb lekker mee gedaan! Ik ben tenslotte 18 ;) Na het proeven werd er natuurlijk ook wijn gekocht, zo heeft Patrick nu nog 7 flessen bij zijn verzameling van zo’n ongeveer 400(!!!) flessen wijn.
Na het weekend moest ik weer naar school, alleen gingen we maandag de hele dag door het bos (berg op berg af) lopen voor biologie, en hebben we met hamers stenen stuk geslagen en hebben we fossielen gezocht, en ik heb er één gevonden! Dinsdag hadden we een gewone dag, woensdag een halve dag en daarna was het weekend! Donderdag was het namelijk hemelvaart en vrijdag hadden we een zogenaamde ‘pont’ dan geven ze je vrij zodat je een lang weekend hebt.
In die 4 dagen zijn we naar een wijnmuseum geweest, en hebben we weer wijn geproefd, ik drink nu trouwens als een echte française RODE WIJN! Zijn we vaak uiteten geweest en ben ik met Johanna en Judith (uit Australie) naar Lyon geweest. Daar hebben we nog 2 vriendinnen van Johanna ontmoet en Lydia uit Amerika. We waren dus met een groep met meiden uit 5 verschillende landen! Oostenrijk, Australie, Amerika, Frankrijk en Nederland! Was erg gezellig (: Gister avond ben ik met de hele familie en Mélanie (vriendin uit m’n klas) uiteten geweest en daarna zijn we gaan lasergamen, was echt super leuk!
Dus ik had een drukke maar hele leuke en gezellige week met veel mensen, wijn en eten!
Zaterdag is m’n feest, ik ben nu druk bezig met de voorbereidingen, waarschijnlijk komen er zo’n 35 mensen!

Heel veel liefs, Roos

Eén reactie to “Wijn, eten en nog eens wijn!”

  1. Saskia 20 mei 2012 bij 20:13 #

    Als je terug bent kunnen we dus aan de rode wijn! Dat is goed om te horen :). X

Plaats een reactie