Sport d’hiver!

26 feb

Maandag ochtend vertrok ik naar ‘Alpe du Grand Serre’ in ‘La Morte’. Wat ‘De Dood’ betekend, niet zo’n lekker naam als je bedenkt dat je daar heen gaat om op wintersport te gaan… Maar gelukkig ben ik heel huids thuis gekomen ;D

Rond 19:00 uur kwam ik aan in het chalet van ’t gastgezin van Johanna, het was een typisch ouderwets houten huisje met oude ski’s aan de muur en een openhaard die brand waardoor je wanneer je binnen komt meteen de warmte als een klap in je gezicht voelt en en geur van vuur ruikt. Intotaal waren we met 8 mensen, de gast moeder, broertje en zus van Johanna, Johanna zelf, twee jongens van onze leeftijd samen met hun moeders die vriendinnen van Johanna’s gastmoeder zijn.
Dinsdag ging ik dan voor de allereerste keer in m’n leven skieen, en wat was dat een dag zeg! De eerste 10 minuten vond ik het helemaal niks, het lukte niet en ik viel steeds. Maar gelukkig was Johanna er die me leerde skieen :D Na 3 uurtjes ging het eigenlijk al best wel goed en na 4 uur waren we al opweg naar de rode piste! Jaja, de rode, maar dat was toch even iets te hoog gegrepen, met het vervolg dat ik met een skiscooter werd opgehaald en met bijna 60 km per uur over de rode piste ging. Nu denk je misschien, wie gaat je dan ook meteen van de rode piste af? Nouja, het was niet onze bedoeling, ik was namelijk uit de sleeplift gevallen waardoor we een andere sleeplift namen en die ging zonder dat we het wisten, naar de rode piste, en als je eenmaal boven ben, moet je natuurlijk ook weer naar beneden…
De dagen die volgenden gingen stukken beter, en het was ook minder vermoeiend. Om 5 uur werden we steeds opgehaald en daarna lekker uitrusten en eten in het chalet. We hadden een kamer met z’n vieren, en we keken elke avond een film, was echt heel gezellig! Het eten was ook super, de eerste avond gingen we ‘raclette’ eten, net als die keer met YFU, en oh wat is dat toch ongeloofelijk lekker! Dan heb je dus een gourmette set, in je pannetje verwarm je kaas en als dat gesmolte is doe je het over een aardappel en dat eet je dan met ham. ofewel, délicieux!

Het was dus een super leuke week, elke dag wezen skieen, heel mooi uitzicht, lekker kleurtje gekregen en heerlijk gegeten! Morgen moet ik helaas alweer naar school, ja, de tijd gaat snel.

Ik heb trouwens bericht van YFU ontvangen dat ik 29 juni vertrek, (YES-CAMP van 4 dagen) en dat ik 3 juli weer in Nederland ben, dat is dus al over 4 maanden! Ik heb nu een heel dubbel gevoel, aan de ene kant wil ik nog lang niet weg, want zodra ik weg ga, zal het nooit meer hetzelfde worden, dan kom ik misschien eens in het jaar terug voor een aantal dagen en daarnaast moet ik al m’n vrienden en m’n familie achterlaten… Maar aan de andere kant heb ik ook wel weer dat ik een beetje zin heb om terug te gaan (niet nu al hoor, maar over 4 maanden) want dan zie ik iedereen in Nederland eindelijk weer, want ik begin jullie nu wel een klein beetje te missen hoor ;D
En als allerlaatste, IK BEN OVER 2 MAANDEN 18!!!!!! :D:D En van m’n gastouders mag ik een feest geven, dus ben nu al bezig met voorbereidingen :D

heel veel kusjes, Roos


 

4 Reacties to “Sport d’hiver!”

  1. Rosanne 7 maart 2012 bij 16:11 #

    Ik herken precies wat je schreef over dat je het die eerste 10 minuten niet leuk vond xd! Toen ik ging snowboarden met school had ik in het begin ook zo iets van ‘oke.. dit word niks =_=’ maar later gaat het dan inderdaad veel beter ;D! Skieen lijkt me trouwens echt doodeng, viel je niet met een salto naar voren ;o? En ik ben echt benieuwd hoe je feest gaat worden! Misschien ben je wel een trendsetter en doet iedereen staks zo een feest haha :3 Nouja, ik moet nu eigenlijk leren voor wiskunde, dus ik zal je later ook nog even terugmailen!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  2. Mama 2 maart 2012 bij 11:25 #

    Roos, heel leuk om te lezen vooral dat van die sneeuwscooter. Nelleke en ik hebben er erg om gelachen. Hier is het ook prachtig. Hebben afgelopen nacht doorgebracht in de slaaptrein wat ook zo zijn lachmomenten heeft. Verder kijk ik bijna jaloers naar de sneeuw hier is het 35 graden.XXX Mama

  3. tamaraa 1 maart 2012 bij 16:26 #

    Hee roos,
    Hahaha wat moet ik lachen om je blog? val je uit de ski-lift kom je op de rode piste, heb jij weer hoor hih. maar met 60 km per uur er af racen is ook een ervaring he? haha.

    En dan.. je begint ons een klein beetje te missen :( we missen jou heeel erg!

    Liefsssss Tamara

  4. Anno de Vries 27 februari 2012 bij 10:24 #

    Hoi Roos,
    Fijn om te lezen dat je hebt genoten van je eerste ski ervaringen en ik denk dat je later wel weer een keer op wintersport wilt. Gezellig hoor met een groepje in zón hutje in de sneeuw.XXX papa

Plaats een reactie