De eerste zonnestralen!

15 mrt

En jawel, het begint langzaam lente te worden in Frankrijk. Woensdag 29 februari kwamen de eerst zonnestrallen te voorschijn, zaterdag 3 maart was het bijna 25 graden en heb ik lekker op een ligstoel naast het zwembad en onder de plamboom liggen bakken. Gister ben ik samen met Saedis (meisje uit Ijsland die net als mij in Frankrijk woont voor een jaar en nu in mijn klas zit) naar Lyon geweest en daar hebben we heerlijk in het zonnetje gelopen (geshopt). En vandaag waren we om 4 uur uit, en wat was ik blij, want normaal zijn we om 6 uur uit op donderdag,  en heb ik zoals de gewoonte weer in de zon gelegen. Best wel raar eigenlijk, dat ik nu zo blij ben als we om 4 uur uit zijn, aangezien ik in Nederland 4 uur heeeel laat vond!

Ondanks dat het nu zo mooi weer is ben ik zondag 4 maart wel met een slee van een besneeuwde piste af geraced. Ik ben namelijk samen met Monique en Partick de bergen ingegaan om kennissen op te zoeken. Die hebben een klein appartementje in de bergen en daar hebben we toen slee’s gehuurd en zijn we van de piste af geraced, had het nog nooit gedaan, maar het was echt super leuk! Monique was nog uit de bocht gevlogen waardoor ze tot haar heupen in de sneeuw lag en weer naar boven moest klimmen om weer op de piste te komen en ik kwam m’n eerste nederlander tegen! Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zei ze toch echt iets in het nederlands tegen haar dochtertje ;D

Ik begin trouwens steeds meer te merken dat ik  een echte française begin te worden! Ik denk inmiddels in het frans, ik praat frans, ik eet zoals de franzen (ik ben namelijk eindelijk van het prakken en alles mixen af), heb gister een profielwerkstuk presentatie gegeven in het frans, had vandaag een presentatie voor frans helemaal alleen IN het frans en Bo vroeg me laatst of ik me nu franser kleed en eerst begreep ik het niet zo, maar nu begrijp ik het, en ja dat doe ik nu, haha! Verder zijn alle franse gewoontes nu normaal voor me en voel ik me eindelijk geen toerist meer!

Maar nu ga ik stoppen, ik ga namelijk als een échte française, franse tv kijken in het frans! (:
Bisous!! XXX

Ps: Ik mag helaas niet het gala organiseren, want het is alleen voor het laatste jaar en niet voor ons dus… Wat is het toch ook een saaie school! Dus ga nu proberen om een ‘gewoon’ feest te organiseren voor iedereen! Duim voor me! :)

Eén reactie to “De eerste zonnestralen!”

  1. Saskia 15 maart 2012 bij 20:19 #

    En wij waren blij met 15 graden vandaag!

Plaats een reactie